Freight transport services by road

1. The activity complies with one of the following criteria:

a. vehicles of category N1 have zero direct (tailpipe) CO2 emissions;

b. vehicles of category N2 and N3 with a technically permissible maximum laden mass not exceeding 7,5 tonnes are ‘zero-emission heavy-duty vehicles’ as defined in Article 3, point (11), of Regulation (EU) 2019/1242;

c. vehicles of category N2 and N3 with a technically permissible maximum laden mass exceeding 7,5 tonnes are one of the following:

i. ‘zero-emission heavy-duty vehicles’, as defined in Article 3, point (11), of Regulation (EU) 2019/1242;

ii. where technologically and economically not feasible to comply with the criterion in point (i), ‘low-emission heavy-duty vehicles’ as defined in Article 3, point (12), of that Regulation.

 

2. Vehicles are not dedicated to the transport of fossil fuels.

 

Further information and explanations of the footnotes can be found on the EU Taxonomy website:

Link: Freight transport services by road

Abschnitt A – Grundlagen der Exportkreditgarantien
I. Rechtliche Grundlagen
1. Verfassungsrechtliche Anforderungen
a) Gesetzesvorbehalt
b) Zuständigkeit des Bundes
ii) Verwaltungskompetenz
3. Frühere Mitwirkung der Bundesschuldenverwaltung bzw. Bundeswertpapierverwaltung
5. Verwaltungsverfahrensgesetz
6. Bundeshaushaltsordnung
Abschnitt B – Die einzelnen Absicherungsprodukte des Bundes (Deckungsformen)
I. Fabrikationsrisikodeckung
III. Forderungsdeckungen – Lieferantenkreditdeckung
IV. Forderungsdeckungen - Finanzkreditdeckung
1. Standard-Einzeldeckung
a) Systematische Einordnung der Finanzkreditdeckung und wirtschaftlicher/rechtlicher Hintergrund …
b) Das zu finanzierende Exportgeschäft
i) Förderungswürdigkeit
ii) Zahlungsbedingungen
d) Nicht deckungsfähige Parallelfinanzierung
3. Akkreditivbestätigungsdeckung als Variante der Finanzkreditdeckung
a) Hintergrund und Anwendungsbereich
b) Rechtliche Grundlagen/Konditionen
c) Verfahrenshinweise
Annex Klima-Check
C. EU Taxonomy